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게임

[스팀_래프트] 챕터 3 큰거 온다!!

by 달빛아재 2022. 4. 25.
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오래간만에 래프트를 하러 왔는데요. 챕터 3에 관한 공지가 올라와 있네요! 큰 것이 온다고 합니다.

챕터 3 공지는 2022.1.14일에 올라왔고 이것을 확인한 지금까지 챕터 3 업데이트는 여전히 이루어 지지 않고 있습니다. 하지만 내용을 살펴 보니 큰게 올 듯합니다. 개발자는 업데이트 후 직접 체험해 보길 강조하면서 몇 몇 티저와 변화될 부분에 대해서 약간의 코멘트를 남겼네요.

요약

1. 시간이 많이 걸리고 늦어진 만큼 방대하고 큰 챕터 3 업데이트가 될 것이다.

2. 새로 플레이 할 수 있는 캐릭터 4종이 추가 될 예정입니다. 하지만 이것은 스토리 전개와 달성을 통해 얻게 될 것입니다.

3. 새로운 목적지가 추가 될 것입니다. 비교적 방대한 지역들이 있지만 최종 목적지는 춥고 매서운 설원 지역으로 소개하네요.

4. 지금껏 노트에서 확인되는 스토리는 약간 허무맹랑한 성격이 있었는데 근원 스토리는 그대로 하되 전반적으로 스토리 내용을 뜯어 고쳐 좀 더 개연성있고 추론과 흥미를 이끌 수 있는 스토리로 재구성해서 내놓는다고 합니다. 스토리는 읽기 뿐만 아니라 듣기도 가능하게 해줄 거라 하네요.

5. 바다에 부유하는 쓰레기가 가장 기초적이고 가장 많은 창고를 차지하는데요. 이것을 거래소를 통해 환전하고 거래 할 수 있는 요소로 바꾸워 준다고 합니다.

6. 정말 큰 것이 오니 기대해 달라고 하네요!! ^^

 

공지 전문 (블로그)

Hello, dear Rafters! It is a new year and it is time for a new DevBlog! We hope 2022 has treated you well so far, and that your holidays have been chill and full of joy! As things go, we have gone back to working from home here in Sweden, but our spirits are high and we are powering on as usual! So, let us get into what is happening with Raft!

안녕, 래프터스! 새해에 새로운 개발자 블로그(DevBlog)를 위한 시간이 왔습니다! 2022년이 지금까지 여러분에게 좋은 일만 있었길 바라고, 여러분의 명절이 기쁨으로 가득하길 바랍니다! 상황이 이렇다 보니, 우리는 이곳 스웨덴 집에서 다시 일을 하기 시작했지만, 우리는 상당히 고조되어 있고 명절에도 우리는 평상시처럼 열일을 하고 있습니다! 그럼, 래프트에서 무슨 일이 일어나고 있는지 알아보도록 해요!

Chapter 3
챕터 3
 
We will get straight into what you are all probably wondering; what is happening with Chapter 3? We have noticed a lot of you were expecting the next part of the story to drop before Christmas, and that is understandable as Chapter 1 and 2 were both released around October/November. We would have loved to be able to give you Chapter 3 at that time, but believe me when I say, it would not have been pretty. Chapter 3 is not quite ready, and that is mainly due to two factors.

Firstly, the Renovation update we released last summer did eat into development time from Chapter 3, as many of you have guessed. We have received quite differing opinions on whether prioritising the Renovation Update over Chapter 3 was a smart choice. Many loved the new building and furnishing options, but a lot of you also just craved more story. But the Renovation Update also included a lot of features, bug fixes and changes we had wanted to do for Chapter 3 anyways. So, it seemed to us that releasing all these changes, along with more decorative objects and features, was the best way forward, instead of waiting and bundling them together with Chapter 3, which we knew was quite a bit away still.

The second, and major, reason Chapter 3 has taken more time than the previous installments is simply that it will deliver a whole lot more than before. First and foremost, it will be bigger than before, and apart from the things you have come to expect from a chapter update, like new story islands, new small islands, new raft machines and building parts, we have some really cool things in the works that you have yet to see in Raft. We will not reveal all of that in this dev blog though.

여러분 모두가 궁금해하는 것에 대해 바로 알아보겠습니다. 3장에서는 무슨 일이 일어나고 있냐고요? 우리는 많은 사람들이 크리스마스 전에 이야기의 다음 부분이 떨어질 것이라고 예상했다는 것을 알아챘고, 1장과 2장이 모두 10월/11월경에 발표되었기 때문에 이해할 수 있습니다. 그때 챕터 3을 드릴 수 있었으면 좋았을 텐데, 제 말을 믿으세요. 그랬다면 별로였을 거예요. 두 가지 이유로 3장은 아직 준비가 덜 되었습니다.

우선, 지난 여름에 우리가 발표한 리노베이션 업데이트는 많은 분들이 짐작하셨듯이 3장의 개발 시간을 완전 잡아 먹었습니다. 3장보다 리노베이션 업데이트를 우선시하는 것이 현명한 선택인지에 대해 상당히 다른 의견을 받았습니다. 많은 사람들이 새 건물과 가구 옵션을 좋아했지만, 많은 분들이 더 많은 이야기를 원하셨을 뿐입니다. 그러나 리노베이션 업데이트에는 3장에서 하고 싶었던 많은 기능, 버그 수정 및 변경 사항도 포함되어 있었습니다. 그래서 우리는 이 모든 변화들을 더 많은 장식적인 물건들과 특징들과 함께 공개하는 것이 가장 좋은 방법이라고 생각했습니다. 아직 꽤 멀어 보였던 3장과 함께 그것들을 묶고 기다리는 대신에 말이죠.

두 번째이자 중요한 이유는 3장이 이전 편보다 더 많은 시간을 들어갔어요. 3장은 이전보다 더 커질 것이기 때문입니다. 그리고 건축 부품과 같은 챕터 업데이트로부터 여러분이 기대하게 된 것들을 제외하고, 새로운 이야기 섬, 새로운 작은 섬, 새로운 뗏목 기계 등 우리는 여러분이 아직 래프트에서 보지 못한 몇 가지 정말 멋진 것들을 가지고 있습니다. 그러나 이 개발 블로그에서 그 모든 것을 밝히지는 않을 거에요.

 

New playable characters
새로 플레이 할 수 있는 캐릭터들
 

First up on the list are new playable characters that you’ll be able to find and unlock out in the world. These will have a connection to the place where you find them and provide you some insight into their background. We are not ready to show the finished characters right now, but we will not leave you completely empty handed. So here is a teaser.

그 목록의 첫 번째 부분은 여러분이 세상에서 찾고 풀어낼 수 있는 새로운 플레이 가능한 캐릭터들입니다. 이것들은 여러분이 그들을 발견한 장소와 연결되고 그들의 배경에 대한 약간의 통찰력을 제공할 것입니다. 지금 당장은 완성된 캐릭터를 보여줄 준비가 되지 않았지만, 그렇다고 완전히 빈손으로 두지는 않을 것입니다. 자, 여기 티저가 있습니다.



New destinations
새 목적지
 

If you follow us on social media you have probably seen some of the teasers we have posted there regarding one of the new destinations. In case you missed it, here you go!

소셜 미디어에서 저희를 팔로우 하신다면, 새로운 목적지 중 하나에 대해 저희가 게시한 티저 중 일부를 보셨을 것입니다. 혹시 못 보셨을까 봐, 여기 있습니다!

 

 

 



But of course, that is not the only new destination for Chapter 3. We have got something a bit more… chilly for you. We posted the following images a while ago

하지만 물론, 그것이 3장의 새로운 목적지는 아니에요. 좀 더 차가운 걸 준비했어요. 조금 전에 게시한 아래 이미지를 보시죠!

 



There has been some speculation as to where they belong, and we are glad to be able to reveal their snowy origins.

그들이 어디에 속해 있는지에 대해 약간의 추측이 있었고, 그들이 눈에 기원을 두고 있다고 밝힐 수 있어서 기쁘네요.

 

 



We generally do not want to spoil too much of what is to come in our updates, as we believe it is better to experience most of it in game. Therefore we will hold on to the final destination of Chapter 3 for a later time. Oh, yes, there is a third destination.

저희는 일반적으로 업데이트에서 오는 것을 너무 많이 드러내 놓고 싶지 않아요. 왜냐하면 업데이트의 대부분을 여러분이 게임에서 경험하는 것이 더 낫다고 믿기 때문이죠. 그러니 나중에 챕터 3에서 최종 목적지를 열어갈 거에요. 아, 네, 세 번째 목적지가 있습니다.

Story overhaul
스토리 전반
 

With Chapter 3 in the works we decided to do a major refresh of the story. The essence remains the same, but we have rewritten almost all of the notes to make them easier to read and follow. Unnecessary characters and names have been removed to reduce confusion and we have made sure there is a more consistent and engaging story throughout all of the destinations. We have reduced the amount of text that does not add to the story, and we have added text that enriches it. We are even working on introducing playback for the notes, for those who prefer to just listen while they keep playing.

챕터 3을 작업하면서 우리는 그 스토리를 크게 새로 고치기로 했다. 본질은 그대로지만, 우리는 거의 모든 노트를 읽고 따라하기 쉽게 다시 썼습니다. 불필요한 캐릭터와 이름은 혼란을 줄이기 위해 제거되었고, 우리는 모든 여행지에서 더 일관되고 매력적인 이야기가 나오도록 했습니다. 내용과 연관이 없는 불필요하게 추가된 텍스트의 양을 줄였고, 내용을 풍부하게 하는 텍스트를 추가했습니다. 심지어 여러분들이 게임을 계속 즐기면서 스토리를 그저 듣는 것을 선호하는 사람들을 위해 녹음 재생을 도입하는 작업도 하고 있습니다.

Trading outposts
거래소
 

You might find yourself with a lot of stuff in your storage that you do not really need anymore. Well, that is finally going to come to use! You will be able to process a variety of items, such as planks, scrap metal, plastic etc, into scrap cubes. These scrap cubes can then be used as currency at trading outposts which you will find at various locations around the world. The trading outposts will offer various items, including, but not limited to, special cooking and juicer ingredients, stunning hats and equipment.

창고에는 더 이상 필요하지 않은 많은 것들이 쌓여 있을 수 있습니다. 자, 드디어 그것들이 사용될 것입니다! 여러분은 판자, 고철, 플라스틱 등과 같은 다양한 품목들을 고철로 가공할 수 있을 것이고요. 이 고철들은 당신이 전 세계의 다양한 장소에서 찾을 수 있는 교역소에서 화폐로 사용될 수 있습니다. 교역소는 특별한 요리와 쥬서 재료, 멋진 모자, 장비를 포함하고 있고요. 이런 것들에만 국한되지 않고 다양한 물품들을 제공할 것입니다.



With all of that being said, we have many more machines, buildables, quality of life fixes and much more in the pipeline, but we will get to that in a future devblog. For now, we wish you a great 2022 and good times on the sea!

곁들여 말하자면, 우리는 작업 스케쥴에는 더 많은 기계, 건축 자재, 삶의 질 개선, 그리고 더 많은 것들을 가지고 있습니다. 지금은 아니지만 우리는 나중에 개발 블로그에서 그것에 대해 더 이야기 할 것입니다. 여러분이 2022년 바다에서 좋은 시간을 보내기를 바랍니다!

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